BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
HEY!! GUEST!! WELCOME TO MY BLOG..MY NAME IS SYAZ JUZ CALL ME ANGAH..STAY AT BAYAN LEPAS,PULAU PINANG..YOU ALL CAN DROP YOUR MASSAGE AT SHOUT BOX..DONT FORGET BE MY FOLLOW AND DROP YOUR COMMENT TO MY POST..THANK YOU..COME AGAIN

Tuesday, October 18, 2011

INILAH CINTA SEBENAR

¸.·*¨)♥Terimalah Dia Apa Adanya Dengan Kekurangannya¸.·*¨)♥ ♥♥`*•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*♥♥ Jika kamu memancing ikan Setelah ikan itu terlekat di mata kail Hendaklah kamu mengambil ikan itu Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kail kamu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang Setelah dia mulai MENYAYANGI kamu Hendaklah kamu MENJAGA hatinya Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu sahaja Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu Dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu... Jika kamu MENADAH air biarlah berpada Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja Kerana apabila ia mulai RETAK tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja... Begitulah juga jika kamu sedang memiliki seseorang....TERIMALAH dia seadanya Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa Anggaplah dia manusia biasa Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN, tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja... Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi Yang kamu pasti baik untuk diri kamu Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain? Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN Kelak, nasi itu akan BASI dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi Kamu akan MENYESAL Begitulah juga jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu MENYAYANGIMU.... MENGASIHIMU.... dan MENCINTAIMU.... Mengapa kamu berlengah lagi? Dengan cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain? Terlalu mengejar KESEMPURNAAN? Kelak, dia akan BERJAUH HATI dan kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain Kamu juga yangg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN Kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna, Sedangkan jika kita boleh memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang Dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI Kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA... itu lebih BERMAKNA ! "Begitu hidup ini tiada yang abadi Yang patah akan tumbuh yang hilang akan berganti, Namun yang berganti tidak mungkin sama seperti yang telah pergi" *♥*•*´¨`*•.*♥*.•*´¨`*•.

Saturday, October 15, 2011

SAYA BUKAN SIAPA-SIAPA

ndai saya sebatang pokok
rapuh dahannya hingga tak bisa dijadikan tempat berpaut
kamu bisa terluka andai ia patah
lemah akarnya mencengkam tanah hingga tak bisa dijadikan tempat berteduh
khuatir tumbang menimpa dirimu.

Andai saya sepotong roti
kosong isinya hingga tak bisa menghilangkan rasa laparmu
rasanya tawar hingga terasa pahit saat ditelan.

Andai saya segelas air
sepertinya kamu tetap merasakan haus walaupun ia telah melepasi kerongkongmu.

Layaknya sebatang pokok menjadi tempat berpaut dan berteduh
Layaknya sepotong roti itu sudah mengenyangkan perut
Layaknya segelas air itu sudah menghilangkan dahaga
Namun saya tak punya semua kelayakan itu
Saya bukan siapa-siapa.

Friday, July 15, 2011

aku chyunk member aq

Hargailah bila bersahabat…
Maafkanlah bila terluka…
Fahamilah bila keliru…
Nasihatilah bila terleka…
Tegurlah bila tersilap…
Ingatilah bila kesunyian…
Itulah kehebatan ukhwahfillah…
Apabila kau ingin berteman…
Janganlah kerana kelebihannya…
Kerana mungkin dengan satu kelemahan…
Kau mungkin akan menjauhinya…

Andai kau ingin berteman…
Janganlah kerana kebaikannya…
Kerana mungkin dengan satu keburukan…
Kau akan membencinya…

Andai kau inginkan sahabat yang satu…
Janganlah kerana ilmunya…
Kerana apabila dia buntu…
Kau mungkin akan memfitnahnya…

Andai kau inginkan seorang teman…
Janganlah kerana sifat cerianya…
Kerana andai dia tidak pandai menceriakan…
Kau mungkin akan menyalahkannya…

Andai kau ingin bersahabat…
Terimalah dia seadanya…
Kerana dia seorang sahabat…
Yang hanya manusia biasa…
Jangan diharapkan sempurna…
Kerana kau juga tidak sempurna…
Tiada siapa yang sempurna…
Kerana itu bersahabatlah kerana Allah…

Bertemu dan berpisah..Hidup dan mati hanyalah untukNya….


Tuesday, May 31, 2011

ape yg harus aku lakukan

bagaimana lagi hrus aq lakukan..
puas suda untuk aku lupekan dye..
tp sedikit pun xberi kebaikkan..
mcm2 aku laku kan..
sampaikan aq hntkkan kpala aku kt dinding sampaikan darah..
tp tetap mengingat dye,...
ape yg nk lakukan..
ya allah...
tolong la aq...
kembalikan padanya...
dpt ja senior yg kpel ngn dye tuh..
siap r...
senang2 je nk ambik dye..
sampai suatu mase aku g trus sekolah dye..
tunggu mase je...
aq da xtaw nk wat pe..
hidup bertemankan airmata..
mungkin aku nie xensem kodd cm senior dye..
tp aq tngok senior dye mg xensem un..

Saturday, May 14, 2011

kenapa

kenapa?
aku masih berharap pada ko
kanape?
aku masih tunggu ko?
kenapa?
aku tidak penah mengalah..
kenapa?
aku xdapat lupekan ko
kenapa?
aku sukar lepaskan ko
kenapa?
aku xpenah bhgiakan dea
kenapa?
aku disakiti
kenapa?
aku ego xnk kawan ngan die
kenapa?
aku lepaskan die
kenapa?
aku harus cri yg lai
kenapa sayang ku?
kenapa miera?
aku perlukan ko..
aku ditemani air mata sahaja..
aku nk ko..
aku perlukan ko
aku menyesal sanad2 xterima ko jdi kawan

luahan hati aku bila terpaksa melepaskan keindahan

aku menyesal sanad2 bub lepaskan dea
aku sayang die
aku cintakan dea
aku memang nk kawan ngn dea
tp aku xnk bila dea kawan ngn aku
dea xikhlas
da bnyak kali dea xikhlas ngn aku
aku arap dea bhgia ngan bf die
dea tetap milik aku dalm mimpi gelapku
aku arap dea xlupekan aku
sayang ko ketat2 mia...
jgn arap aku dapat lupekan ko...
selama idup aku tnpa ko..
aku ditemani air mata...
terima kasih miera

Sunday, May 1, 2011

kini ku sudah di taken

kini aku da di taken oleh..
my baby gurl aku yg dulu..
yg pernah aku cintai..
hampir 2 tahun aku n die..
arap2 kali nie bahgia..
tp..
aku tetap nak kat kekasihku mira..
jika aku dapat mira lek..
aku cube bhagikan mase untuk kedua2nya...
ASNA LOVE SYAZ
FOREVER
COUPLE



Saturday, April 30, 2011

AKU DAN DIA

name dea AIDA NUR SYASYA
umur dea 14TAHUN
dea study at SMK BATU MAUNG,PENANG
chyunk dea sanad2..
walaupun dah lama xcontact..

ingat lah wahai mira

aku da puas pujuk unk
tp unk keras hati nak clash gakx an
aku da cube wat yg terbaik...
memang dulu aku asyik break je nan unk
tp skunk x..
aq nk tunaikan tanggung jawab aku..
unk da lupa ka
apa unk da penah wat dengan aku..
unk da lupa ka apa yg bg at aku..
aku xkisah la semua tuh..
tp unk kena ingat..
sebelum org lain dapat unk..
sebelum org lain rasakan..
aq da rasa..
n unk tuh bekas aku..
punya pasai la kt unk..
aku wat ape aku bleyh wat
jgn sampai satu ary t unk merayu at aku..
nak kat aku..
aku xkan terima da...

Friday, April 29, 2011

tuhan berikan aku kembali kepada die

walau aku senyum bukan berarti,
aku selalu bhagia dalm hari,
ade yg xada di hati ini,
di jiwa ini..
hampa....
ku bertemu si die
disimpang hidupku
mungkin akan ade cerita cinta
namun ade saja cobaan hidup
seakan aku HINA
tuhan berikan lah aku cinta
Untuk temani aku dalam sepi
tangkap aku dalam terangmu
biarkan lah aku punya cinta
tuhan berikan lah die untukku
aku juga berhak bhgia
berikan restu dan halal mu
TUHAN BERIKAN AKU CINTA

Perangai sahabat palsu aku at asrama

aku..
memang suke tolong orang
sampaikan aku kena tipu..
aku memang suke tengok ampa senang
sampai aku susahkan diri aku..
bila tak tolong..
mengata abiz satu dorm pasai aku
bila dah tolong
pergghh..
tengok aku pun xmaw..
tambah2 dok kutuk lagi aku
bila aku minx tolong
tuh die..
punya dok kta pi la wat sendiri la..
emmhhh..
yg lagi sial nye...
minx tolong aq buang sampah..
aku xmaw tolong..
depa p letak pulak lam beg aq..
ampa engat beg aku nie tempat buang sampah ka..
weyh...
agak2 la nak hina aku sampai mcm tuh
aku nak tengok 
samapi bila korang
akan pijak kepala aku
sampai bila aku akan jadi
KULI BARUA AMPA..
sapa terasa ambik mua..
aq akan than selagi aku
bleyh than..
ingat..
sampai satu mase..
jgn tnya pasai pa aku wat kuajaq ngn ampa..
ampa leyh wat kat aq..
2kali ganda aku leyh wat kt ampa
perangai tah apa2

Saturday, April 16, 2011

kesediyhan 2 kali ganda....

this day
i want to back hostel penjara
ape2 pun
xbest sangat
sebab minggu nie membawa kesedihan yg amat perih
bg aq untuk terima kenyataan
tak ku sangka xku duga
aku telah hilang
satu keindahan bg aq
iaitu kekasihku...
ya allah...,
kuatkan hati aku untuk berjauh dari die..
bia jiwaaku xsanggup..
tp hati harus dipksa
dan aq tahu
bila aq at hostel nanti..
aq akan sendiri lagi...
jiwa aq kosong skunk
nothing in my heart..
unly u dear......
aq arap die xkan melupekan aq....
assalammualaikum

kenapa aku kau tinggalkan?

kenapa kau tinggalkan aq atas sebab
ko da xsyangkan aq
padahal
aq sikit punya
setia gila babi kat ko
then ko ckap ko mg da xsyangkan aq sejak
sebulan lepas dok asrama
aq da syak da
pompuan kalu dapat jantan baru
lupa yg lama
then ko kata ko nak aq rase
ape yg ko rase dulu
aq taw aq penah wat ko sakit aty
gila babi..
tp xpyah r nk bls dendam
so,selami nie..
ko memang dendam gila la ek at aq
agak panas gak r
bercinta dengan orang yg xsudi
aku sayang sanad2 kat ko
ko pham x?
tahun nie aq da berubh
demi ko taw x
belajar demi ko
tp pe yg aq dapt
ko ckap ko xkan berpatah balik at aq
ape yg aq harus lakukan
ape perlu aq buat untuk dapatkan ko
ape yg dapt aku lupakan ko
aku xrela melepaskan ko
ko sngt2 bermakna bg aq
tp kenapa
KO TINGGALKAN AKU???

hang out with baby techik(mieyza)&zahirah

best sanad kua nan dyowg
dapat lepaskan tension
coz da putuz with capital N
so,
aq wat gila2 aq la kua
lantak la owg nk kata pe
ary nie
aq sibukkan diri aku
with miza n eira
dangan bergelak xingat dunia
kami kutuk 2org mamat
seorang mamat digelar
pulun qabat
seorang lagi digelar
melawan angin..
best sanad...
2week lagi..
rancang nak kuaq lagi
tp xtaw la nak p mana


Friday, April 15, 2011

sabar-sabar-sabar

sampai sini je hubungan
aku and nur amirah
she say:-
aku da xsyg ko
ape bleyh wat
itu pilihan dea
itu hidup dea
aq hormat permintaan dea
sekali lagi air mata aku mengalir
menahan sebak
pedih hatiku terhancur
selamat tinggal sayang..
aq akan merindui dirimu...
p/s:JANGAN JADI HIPOKRIT...
AWAK DAH MENYAKITKAN HATI SEORANG PENCINTA YANG SETIA,SAYA ADALAH ORANG YANG AKAN SELALU MERINDUI DIRIMU...


~~MY BFF~~

 THE GIRL A.K.A GEGURLZ
~MY BESTFRIENDZ FOREVER~

NORAATIENEYNA



 THE BOY A.K.A BOBOY
 ~MY BESTFRIENDZ FOREVER~





SHAZRIEFAZIELFAWWAZ




KaWaN=FrIeNdZ=SaHaBaT

asal ea..
semua orang selalu berkawan
 dengan orang yang cantik
orang yg comeyh,
yg buruk2 nie ssenang2 je kena jijak.
..selalu di ketepikan..
.n orang yg cntik selalu
minx tolong at orng buruk...
orng yg cntik jgak selalu
 menghina org buruk..
aq berkawan xpandang rupa
...tp orng lain berkawan
 selalu pndang rupa..
aq berkawan dengan org yg
  • keikhlasa
  • kejujuran
  • mempunyai sifat peri-kemanusiaan
  • tidak mengabaikan kawan
  • tidak mengecewakan kawan
  • selalu menolang org
  • tidak memilih kawan
  • tidak malu untuk berkawan dengan aq

ade 3 orang je aq jumpa..
yg len semua
pandai2 la pham la..
duk satu dorm pun
dok kutuk2
dok jeling2
pe faedahnya kowang wat cm tuh
muka ja baik..
tp hati n perangai
hurmm...
lu pikir lah sendiri

HaRaPaN ThIs NiTe

aku arap malam nie..
die xkecewakan aq
aku nk mcg sanad2 nan dea
aku rindu sanad2 at dea
arap2 dea nk mcg nan aq
walaupun,
dea da bnyak berubah
aq akan cube faham dea
aku taw
aku sepatutnya pham dea
sebelum aq minta dea fham aq
aku sayang sanad2
aku rindu sanad2
aku akan cube sedaya upaya
untuk memahami dirimu


ary yg sanad panas + baran

ary nie aq lek nek bas..
dari asrama sampai btu maung
panas gila kowt..
+ tension..
bile da smpai umah...
dapat stu pnggilan..
dari adeq aq
die suruh lek umah dea
huh!!
jgan arap la aq nak p..
law x memang nk blik teluk kumbaq
tp kat teluk kumbar xdak nset..
petang kul 6 jup g...
mieyza nak datang umah
nak borak2 nan aq
lama xjum dea
si budak kecik..


Monday, April 11, 2011

m/c sehari

ary nie ary selasa
sepatutnya aq ade at hostel...
disebabkan aq skit..
aq xdapat nk blik hostel..
aq pun un9 la kejup..
bub nk tengok perubahan fb n blog aq...
esok aq da kena blik hostel then,
hari jumaat aq blik umah blik...
aq just nkn update blog..
bub lama xupdate

Saturday, March 19, 2011

goodbye~~~

lpas nie aq da xleyh un9 lg..
bub nk aleyk asrama..
hope lebih ramai lagi jd follow aq k...
law ade pe2...
tnggalkan pesanan lam shoutbox k..
assalmmualaikum...
lagi 2 minggu aq un9 pulak..
n update lagi k.
selamat tinggal kekasihku
di selangor

camera canon powershot

kamera yg aq inginkan selama nie..
tp xdapat2,..
bila maw dapat..
aq idamkan da lama
hope cepat2 aq dapat..
law dapat kamera..
xkemana da la aq nie...
asyik posing je nanti..
berangan je..
aq nie bukan bnyak duit un nk bli..
abis kurang pun leyh dapat nset kamera je...
nk minx at sapa?
xkan ade orang bg da

OMG~~

nsem x abg2 tecktonik kat atas nie...
abg2 nie nak sponsor kami..
untuk digi liver tower...
nama crew kami x la famous sngat..
tp dea ckap cara kami tecktonik..
very nice..
look so beutiful dance...
xsabar nak jmpa abg heiko & maiko
yg akan dtg penang pada sabtu
2-4-11
arap2 aq dapat jumpa la..
minat abg maiko...
bub dea comeyh....

esok da nak aleyk hostel

esok aq da nk blik hostel..
sminggu aq blik...
tenangkan fikiran..
hope blik asrama xde masalah da..
insya-ALLAH
aq nk eppy je lepas nie..
arap member dapat layan aq cm biasa...
aq taw seminggu nie aq blik
aq asyik saketkan aty orang yg aq syg..
iaitu mira..
im so sorry miera...
angah x berniat pun nk saketkan aty miera k
pe2 pun..
angah sayang miera k..
lurve u forever taw

Friday, March 18, 2011

hari paling membosankan..

ary nie
jumaat(18-03-11)
ary yg membosankan..
aq xkuaq g mana2..
xmcg nan sape2..
un9 pun xchat ngan sape2..
nak taw kenapa..
aq saket prut thap cipapnye...
aq sket sngat2..
smpai xmlas nk pegang pe2..
dok atas tidur je..
xdak wt pe dah

Thursday, March 17, 2011

pertemuaan pertama

aku ade knal seorang pompuan..dea ngorat aku...dea minx number aq,aku pun bg je..mlam tuh kami mcg..die mcg aku dulu...
liza: salam
syaz:salam
liza:dok buat pe
syaz:un9 FB je
liza:nak tnye leyh x?
syaz:bleyh...
liza:syaz suke pompuann seks x?
syaz:xsuke...
liza:awad syaz xsuke
syaz:syaz xminat seks la...law nk wat pun tunggu kawin je la..why?
liza:syaz da berpunye lum
syaz:da...
liza:nama pe?bertahun kapel
syaz:nama mira..setahun lebih la...
liza::lama gakx...syaz suke pompuan cm anew?
agak takut aq nk reply mcg dea
syaz:suke yg pkai tudung,xsuke freehair,yg sopan,xgedikx,kuat solat,setia,rupa paras xpenting bg syaz yg penting ikhlas menyayangi diri syaz..satu ag..syaz xsuke org kpel ngn syaz sbb duit..itu syaz paling2 xsuke...
liza:liza nk tnya lagi
syaz:tanya je
liza:syaz sanggup wat ape saje demi gf syaz
syaz:kalu syaz btul2 syg n cintakan dea...dea pun syg n cintakan syaz..syaz sanggup..tp syaz buat yg termampu aje
liza:syaz percaye x kt gf syaz
syaz:percaye bila syaz betul2 syg dea
liza:i want u to be my scandal 4 3month..
syaz:syaz bukan orang yg suke curang..syaz xnak jd scandal..
liza:but y?i need someone to be my partner sekx..
syaz:omg~~syaz bukan sexsual...
lepas pada itu..terus dea xreply...aq benci org pompuan nk kpel ngn aq sebab seks..
bub aku bukan org yg sukekan seks..
i hate seks gurl like liza

makan angin with family







aku
with
my family
pegy hangout..
mula2 kita owg g hos dulu,
g tngok adeq tok wan aku saket
then g bj,
g cari bju aq
then g tepi laut at QB
saje lepak2 kat situ..
tenangkan pikiran sambil makan kuaci
then g pulak padang polo..
g mkn kt gerai2 kat situ
aku makn satay n aiskacang je..
nyum2..sedappp
last destination
padang kota
at situ kitaowg lepak2..
aku jadi fotografi..
snap2 pix my family..
xlupe gak pix aku..
just relekx2 ajer...



Wednesday, March 16, 2011

AKU BUKAN SEORANG PEROKOK


untuk pengetahuan kowang,
aku bukan perokok,
aku xpenah merokok...
aku jugak xberminat pun nk merokok..
kowang jangan salah angah,
aku nie nampak je sosial,
p aku bukan perokok,
aku jugakx benci lelaki merokok,
xkan aq nk merokok kowtkan
kalu kowang xcaye..
ku xtaw nk ckap cm ne r..
asyik kena fitnah je r..
dosa biaq kowang je r yg tanggung..
sapa yang fitnah aku pasal:-
*aku suke rokok,
*aku kaki seks
*aku wat ngan fatien
*aku suke budak lam dorm,
orang tuh adalah
orang yang membuat fitnah,
n
orang yang tergesa-gesa
nk tahu kena
sebb sebulum nk mengutuk tuh,
xreti nk mai tnya bnda betul ke ha~~!!!
taw nk jatuhkan maruah orang ja..
ingat maruah ampa tuh elok sangat ka
yang sesuka aty nk kata mcm2 kt org lain
org lain xbuat pa pun,
p crita kat orang kata org tuh
wat kesalah besar lak..



saketnye hati ini


sampai bila dea nk ego
sampai bila dea xnak ambik peduli sal aku
sampai bila dea nak bersama aku..
aku rase bosan sangat2
dah la dea xtpup
xmcg aq
abiz tuh aq pulak yg kena kol dea
engat aq nie cap duit ke ha
aq bosan sangat2..
kenapa da berubah
kenapa dea ego..
aq xsuke la perangai dea yg skunk nie
kenapa ek?
dea da bosan kowt ngan aq
or dea dah ade orang lain
kenapa aq pkir macam nie
aq nie da than kemarahan aku bub xnak gadoh..
tp xkan ini yg dea bg...
hurmm
sayang2
mengapa ini semua terjadi
adakah ini semua untuk
balas dendam
aq xsangup dilayan seperti ini


bestnyahang out ary nie




ary nie best sangat..
bub dapat hang out ngan mbe2...
ary kakak aq tolong antar aku g QB
blik pun die ambik..
makan mcd
nan dyowng..
jalan2 tepi laut..
ambik angin..
biasa la lama xdatang QB..
dok asrama nmpak jalan je..
xnmpak laut pun..
jumpa nan atien...
best giler..
dapat jmpa kawan lama..
xlupe gak each a cup..
sedap giler...


Tuesday, March 15, 2011

terima kasih sayang


ary nie...
kul 5ptg,
aku turun kedai g beli barang..
tetiba aku bukak letter box..
aku tengk ade stu bungkusan n 3surat..
2surat untuk makcik aku..
satu lagi untuk aku..
bungkusan hadiah 4 aq gak..
rasa tkowt nk bukak..
aku bukak bungkusannya dulu..
dalam tuh ade..
al-quran & sejadah...
aq xtahu sapa yg bg..
aku bkak pulak surat..
surat tuh mengatakan
"al-quran dan sejadah tuh adalah milik awak,
awak ingat x lagi mase kita mula2 kenal,
awak ajaq saye solat,
awak ajar sye bce al-quan,
dulu ramai org hina awak,
sbb awak suke kaum sejenis,
tp saya tetap dengan awak,
awak tabahkan hati untuk ajar saye,
awak ingat x dulu,
kita sama2 beli tudung untuk saye,
sampai skunk saye memakainya...
kalu awak ingat,
dulu awak sanggup kerja,
untuk belikan baju kurung yg saye minx at awak..
baju tuh saye pakai mase jumpa awak,
tp tyme tuh awak lngsng xtngok saye,
sbb awak marahkan sye,
awak ckap awak nk putus ngn saye..,
sy sediyh sangt2..
tetiba je awak nk tinggalkan saye..
selama setahun lebih awak menghilangkan diri..
awak kalu nk tahu,
saye sentiasa ambik berat sal awak..
saya tahu kemana awak pegy,
awak kuaq ngn sape,
awak kpel ngn sapa.,
saye hAppy sbb tengok
org yg saya syg bersama org yg dea syg
awak saya ingat lg waktu awak ajar saya ambik wuduk
awak pgg tgn saye then awak ckap at sye,
awak nak saye jadi
perempuan muslim,
tp kenapa tidak awak..
awak masih lagi mcm dulu,
kenapa xberubah,
saya sayang awak,angah"
lepas je bace surat nie,
aq nangis kerana die masih ingat ape yg aku ajar,
aq ingat dea dah lupekan aku..
terima kasih atas pemberian awak..
"NUR AINA NASUHA"

Monday, March 14, 2011

SANGAT MEMBOSANKAN


bila aku ajak un9..
dea xmaw..
bila aku xleyh un9..
galak pulak nk un9..
nie yg nk marah nie..
aku da la xdak krdt..
kol dea td pg..
pastu ajak mcg lak..
mlas aih...
aku nk sep krdt...
dea ajak mcg pulak..
abiz tuh bila krdt aku abiz..
mula r nk marah2..
nk majok kan..
awat dea nie ego sngat..
dulu aku ego taw pulak marah..
taw pulak xsuke kan...
kapel da setahun lebih..
xkan knal lg perangai aku..
bila aku ade krdt dea pulak yg xdak krdt..
pe sal ha???
law bleyh..
aku xnk dea ego..
aku bnci orang ego...
jgn smpai satu ary nanti aq wat xtaw ja kt dea...
dea wat cm knal aku smlam..
snang2 dea p la cri bf len..
ngan aq susah skit..
aku xbg kuaq,
xbg un9..
mcm2 aku kong2 kan..


Sunday, March 13, 2011

my love mp3

my mp3..
lepas nie xleyh bawak g hostel..
bub charge xdak..
bosannya...
243lagu...
semua best2...

Saturday, March 12, 2011

cuti sekolah da kembali

best nya cuti sekolah seminggu..
best dapat mcg ngn die..
dapat dngaq sore die..
dapat manje ngn die..
2minggu aku terperap lam penjara smvbl..
akhirnya kluar jgak seminggu..
pastu..
kana masuk lagi 2minggu..
sedeyh~~!!
seminggu nie..
aku nk enjoyz saja...


Friday, February 25, 2011

21 feb 2011

ary nie pulak..
aku nk citer lepas solat magrib..
bb aku da lupa ape yg aku wat time pagi n mlam..
kak wani wat solat hajat..
then,
kak wani minx mp3..
bub nk wat aktiviti kesedaran..
ala2 ceramah la jgak..
kak wani,kak nina,kak dini n kak midah yg wat aktiviti nie..
aku nk citer sikit,..
aktiviti nie bg kita sedar
bahawa di asrama nie adalah 1 keluarga
yg paling sedih time die citer sal ibu bapa..
aku sedih sngt bub
aku xdapat hidup bhgia ngn ibubapak aku..
aku nie asyik kutuk depa ja..
sbb  depa xambik taw lngsng pasal aku..
sedihkan idup mcm nie...
aku bayangkan time tuh..
ibubapa sbg tok n makngah aku..
aku nk byangkan pasal mama aku pun xleyh..
bub aku msih terasa pasal die
xmgaku aku sbg aku anak die kt depan orang ramai
aku nangis teruk giler mlm tuh
pling truk lah selama nie aku nangis
samapai sekarang aku xleyh terima mama ayah aku..
tp aku tetap berdoa jgak at die
aku rindu kt tok aku..
rindu sngt2
aku xsabar nk jmpa die..
nanti blik aku nk eppy ngn die..
walaupun die ade masalah ngn aku
aku tahu,die bnyak marah aku..
bejan says:
sedarlah die yg mjaga angah,die nk yg terbaik untuk angah
aku nk hadiahkan die stu kejayaan..
aku akan hargai ape yg die bg pada aku selama nie..
pada malam tuh..
lastly,
kami bersalam-salaman ngan mbe n kak2 senior..
aku minx mf at semua mbe2 aku..
agar  aku xnk depa lakukan ape yg kak senior ckap..
satu asrama satu keluarga...
aku harap depa xsombong lg ngn aku..
aku nk sngat2..
kawan2 satu dorm berkerjasama..
pling teruk aku nangis time,..
akusalam ngan.
te'ah-bejan-nani-ayin-k.chik
aku sayang kowang semua...

20 feb 2011

pagi nie kami semua hias dorm then gotong-royong
ayah aku ramli datang,then bwak aku outting,
ayah aku p minx kebenaran warden
xbest giler kuaq ngn die..
p mkn kt pak hussin at sg.ara..
pastu terus g taman belia..
g teman adeq2 aku men basikal..
kul 4 lebih aku blik asrama..
terus msuk prep..
mlm lepas mgrib dalam prep..
aku citer semua msalah aku at bejan..
sampai nangis2 aku citer at die..
lepas nie aku nk try berubah perangai aku..
aku taw aku nie teruk..
terima kasih bejan bub bg nasihat kt aku...

19 feb 2011

ary nie lak ary paling xbest ngat..
aku xlayak untuk mendpt ketenangan ke?
apa salah aku kt kowang semua
kenapa aku harus hidup mcm nie?
kenapa semua orang meluat aku?
aku xnak ade masalah kat asrama..
aku xnak..
cukuplah masalah kat rumah..
kawan aku ramai yg xlayan aku..
aku nie terlalu HINA ka..
terlalu KEJI ka!!!!
kalu ikotkan hati..
aku nk ja lari dri asrama tuh..
tp..
aku ingat lg pesan tok aku..
BIAR ORG BENCI KITA,JANJI KITA JAGA MARUAH
dalam senyuman ade kepahitan

17 feb 2011-

ary nie macm2 masalah bermain dipikiran aku
firstly,kawan 1 dorm da sombong ngan aku
macam nie ka member
aku redha apa yg terjadi
aku taw kelemahan aku
aku bodoh.xcomeyh
aku nk sngat kt dorm jadi mcm stu family
fawwaz says:
kawan yang xpedulikan kawannya sendiri adalah lebih teruk dari sampah.
pasal kawan memang aku sedih sngat..
tap pasal family lagi aku sedih..
tok aku asyik marah2 aku ja..
sbbnya,
aku xnk dok asrama bub xdak member..
tok aku marah sngt2 kat aku..
tok aku ngah sakit...
aku pulak wat mcm nie..
masalah2...
cam nk bunuh diri ja...
DA XDAK SAPA AKAN AAMBIK TAW PASAL AKU...
TERIMA KASIH KAWAN2
TERIMA KASIH KELUARGAKU

Friday, February 11, 2011

~ilysm~

xsangka pulak..
balik je dari asrama...
abg aku(ZULHISYAM)
tunggu aku kt qb..
n
makcik n tok aku bawak aku g qb..
time uh..
aku panik giler..
bub..tok aku ckap..
bf aku nk jmpa..
setahu aku bf aku ada kt perak..
smpai je qb..
trus g pizza hut..
n kt dalam tuh...
ade laki tuh smart giler...
aku xtngok muke pun lagi,...
bawu tengok cara pkaian..
slow2 aku tngok muke die..
cute giler...
n die pun tarik tngan aku..
tok n makcik aku..terus g ronda2..
aku ngn abg aku je dok kt pizza hut tuh..
die ucap
I LOVE YOU SO MUCH
I MISS YOU DEAR
ABG KESUNYIAN TANPA ADEQ..

love story

Kita Masih Muda
Bila Bertemu
Ku Tutup Mata
Dan Memori Itu Pun Bermula
Bayu Angin Masih Terasa

Bintang Berkelipan
Menyinari Malam
Kau Berlalu Di Hadapan
Dan Terus Daku Menyapa
Tidakku Sangka

Yang,Kaulah Puteri
Ku Ketuk Hatimu
Lakaran Kisah Ini Pun
Baru Bermula
Namunku Perlu Pergi
Tinggalkan Kau Sendiri

Katamu
Putera Bawalah Aku
Ke Mana Saja
Asal Ada Sentiasa
Di Sisi
Biar Pena
Akan Terus Menulis
Lagenda Kisah Cinta
Kita Berdua

Di Taman Ini Kita Bersua
Mengharapkan Mentari
Terus Bersinar
Tinggalkan Kesibukan Kota

Oh.. Ooh...

Dan Kaulah Puteri
Di Istana Hati
Meredah Rintangan
Yang Kian Melanda
Mampukah Cinta Bersemi
Kau Mahuku Percayai

Puteri
Mampukah Dibawa
Biar Ke Mana Saja
Walau Kamu Akan Ada Di Sisi
Biar Pena
Akan Terus Menulis
Lagenda Kisah Cinta
Kita Berdua

Kelu Lidah Tak Mampuku Bersuara
Cinta Ini Sukarku Menerangkan
Usah Gusar Biar Terus Percaya
Lagenda Kisah Cinta
Kita Berdua

Kau Penat Menunggu
Menanti Bila Akan Aku Kembali
Pudar Sudah Rasa
Tak Pasti Di Hadapan Kita

Katamu
Selamatkan Daku Wahai Si Putera
Menunggumu Yang Tidak Kunjung Tiba
Lalu Aku Melihat Ke Matamu
Melafazkan Kata Ingin Kau Gembira

Sudikah Kamu Jadi Permata Hati
Takkan Lagi Tinggalkan Sendiri
Kasih Ini Sudah Mendapat Restu
Teruskan Kisah Cinta
Kita Berdua

Friday, February 4, 2011

KAWAN DUNIA AKHIRAT

Nie member aku..nama die 
nor shafrina amira
umur die
16tahun
die stay at
permatang damar laut,penang
eyna adalah kawan aku sampai mati..
aku sayng die.
mcm adeq aku...
 

berakhir sudah perhubungan kami

~~THE END~~
03-02-2011
telah ku mencuba kekal bersamamu..
tp..
dirimu telah membuatkan aku hilang sabar..
aku stress sangat smlm pasal unk..
bub unk xpham aku..
aku da citer masalah kt unk..
tp unk bkn nk pujuk..
lg suke lg ade la kan..
siap mcg kat angkat..
kata putus the end..
so k honey...
aku terima..
bub aku yg putuskan hubungan kitakan...
hubungan kita sampai sini saje
25-09-09~03-02-11
1years 4month  9day 

HARI PALING BEST LA

ary paling best kali

04-02-11
bub aku kuaq g bj n qb nan makcik n kaka aku..
ary nie..
aku dapt mp3...
makcik aku bli..
mp3 yg aku idam2kan..
dapat jgak akhirnya..
ary nie lak..
aku mula pkai spek mata..
coz kalu aku pkai spek mata..
xde la aku nmpak bnda ghaib tuh lg..
ary nie jgak..
aku mkn besar..
mcm2 aku mkan.
hahahahaha


Tuesday, February 1, 2011

ketagih shuffle

http://www.youtube.com/watch?v=Hj2iw5rF1SM&feature=geosearch


rindu member2 shuffle...
nk shuffle..
but kt asrama xleyh shuffle..
huhuhu...
nk dance..
nk club...
malam minggu..
bwu leyh kuaq...
tuh pun kna blik awal..
adussss....
aku nk enjoy...

SAMPAI MATI

aku xkan lelah menunggu
hingga waktu ajal menjemputku..
xkan pernah ada sesalku untuk menunggumu
aku harus tetap menunggu..
haingga nati aku berbaring
sampai mati aku akan tetap menunggumu
ingin ku gapai bulan
dan kupetik bintang
ingin ku berikan semuanya hanya untukmu
agar aku tahu besarnya cintaku kepada dirimu
ku ingin engkau tahu tentang perasaanku.
ku ingin kau tahu besarnya cinta padamu
ingin ku berikan
sisa waktuku dan sisa umurku
SAMPAI MATI

menyesal

saya menyesal...
kerana..
saya xpernah menyayangi awak..
kerana..
saya xpernah bermanja dengan awak
kerana..
saya selalu meyalahi awak..
kerana..
saya xenghargai pergorbanan awak..
 kerana...
saya ejam terhadp awak..
tetapi..
kerana awak..
sayang dan cintakan saya..
awak sanggup menunggu..
saya meyayangi awak..
saya mecintai awak..
awak tetap yakin dengan saya..
awak tetap bertahan dengan saya...
awak...
maafkan saye..
baru sekarang saye sedar..
awak xpernah memarahi saya..
walaupun ape yang saya buat..
mnyakiti hati awak..
awak berdiam saja sebelum ini..
dan disaat ini..
bila saye da mule untuk menyayangi awak..
awak didalam keadaan kecewa..
dan awak.
tidak dapat bertahan dengan perangai saye..
awakkk..
maafkan saya..
kerana xpernah menpunyai ape2 perasaan terhadap awak..
saya tahu itu semua salah saya..
jangan pergi tinggalkan saya..
saya sedang mencube menyintai awak..

Monday, January 31, 2011

angah sayang zulhisham

syam is my brother...
aku nk citer skit kisah die nan aku..
kami nie just adeq n abg je...
xleyh dari tuh...
kami selalu berjumpa...
aku suke men rambut die..
bub rambut die tuh blur..
hahahaha..
die lak suke tido atas bahu aku..
kami selalunya suke jumpa malam..
bkan jumpa kt tmpt glap na..
jumpa dalam rumah aku..
die selalu dtg umah aku...
mase bulan pose bleyh dikatakan hari2 die buka pose umah aku..
time blik sek0lah law aku xblik ngn fik..
die t tmankan aku blik
kalu die tman aku blik..
msti singgah umah die dlu..
bub die nk tukaq bju..
aku pun dok la bersembang ngn mak die..
ramai owg ckp kami nie kapel..
aku n die adeq n abg je..
kami nie rapat mcm kapel..
selalu pegang tgn..
selalu dok men tampaq2..
awek die pun sampai gdoh la ngn aku..
nasib la fik xpanas baran sngt...
syam jarang nk mcg awekx die..
bub aku suke ambik nset syam sampai 2 3 hari..
syam pun kdang2 ambik nset aku...
kdang2 pulak..
die tukaq simkad ngn aku..
kdang2...
sampai die ambik semua nset aku..
ataw
aku ambik nset die...
die suke tengok aku senyum...
aku lak suke tengok die tido..
comeyh la muke die tido..
mase hari raya...
raya pertama..
lpas ja syam p smbyang aidilfitri..
trus die mai umah aku..
die melutut dpan aku...
die ckap..
ABG MINX MF DARI UJUNG KAKI SAMPAI UJNG KEPALA..
ABG SAYANG ADEQ..
ABG XNAK KEHILANGAN ADEQ..
SBB ADEQ..
ORG YG SUKE BG ABG HAPPY..
N ADEQ DA BNYAK TOLONG ABG..
die skap kt aku nangis2..
family aku tngok je muka aku...
aku ngn die blik kmpung...
kampung kt teluk kumbaq ja..
kami p nek bus..
saja nk raya dgn bus..
sampai ja kt kmpung aku..
mak aku pulak xdak..
mak aku kuaq g umah tok aku stu lg..
syam keletihan..
aku bwa die p kdai mak aku..
die tido atas paha aku punya la lama..
then..
mak aku blik..
aku pun tertido kt situ...
raya kedua lak..
aku ikot die blik kmpung..
kmpung die at jitra,kedah..
jauh giler..
mak die ajak aku p..
aku pun ikot je la..
dalam perjalanan nk pegy...
aku tertido atas bahunya..
jitra kan jauh..
mak die pun spotting giler...
tido kt sana sehari ja...
pling2 best kali...
mlam2 aku n syam dok tepi bendang..
dok luahkan perasaan masing2...
g tuh xleyh bg taw ape yg kami luahkan..
secret antara aku n die..
lpas je aku pmr...
aku xdak kt bt maung da..
aku dok teekay..
bub keja..
die kol aku selalu nangis2..
bub nk aku blik..
die nk jumpa aku..
tp
aku xleyh nk blik..
xdak moto..
time aku xblik,..
die hari2 dtg umh aku...
inilah kisah kami...
adeq abang...
bile die thu aku nk pegy teknik bt lanchang..
die jumpa aku..
die nangis then die plok aku erat2..
die ckap..
jgn cri abg angkat kt sana...
sukar untuk aku melepskn dirimu...
nie muke die time tido...
cute sangat bg aku....

nie muka die lepas men bola...
pucat je muka die

aku bukan untukmu

sayang..
aku tahu kita daxsehaluan lagi..
mengertilah kini aku xpernah mencintai mu..
bukan ku berpura untuk kapel dengan dirimu..
tp seribu kali ku mencuba mencintaimu..
dan..
aku xdpt menganggap dirimu adalah kekasihku..
walaupun kita da kpel 2thun..
xpenh sekalipun aku anggap dirimu kekasihku..
jangan paksa aku untuk ucapkan.
kata2 yg xdapat aku ucapkan..
aku bukan untukmu..
kerana dirimu sudah menghancurkan...
hati ini kali ke-3

Sunday, January 30, 2011

jangan salah faham

ramai kawan2 aku offer diri dyowng..
untuk jdi teman pendengaq masalah aku..
aku bkan xnk..
tp
diri aku mg mcm nie..
aku pyah skit nk crta pasai aku..
sbb kawan2 msti pndang ltar blkang aku dulukan..
bla aku cita msti depa pikiaq luardalam aku..
aku mg xsebaik kowg pikirkan..
tp aku xdpt nk critakan masalah aku..
mg aku ada mcm2 msalah..
masalah keluarga..
masalah kawan2..
aku pun suke dngaq crta owg..
msalah owg..
tp bila kowg tnya aku ade masalah x..
aku msti jawab x..
or
xtawkan..
style aku mg mcm nie..
aku hampir gila bila pkirkan khidupn aku mcm nie..
aku kdang2 ase diri aku mg patut ada masalah..
aku xleyh selesaikan masalah sendiri...
mesti ade pertolongan owg...
tp..
aku just bleyh crta msalah aku kt slah seorang kak senior..
tuh pun pyah nk bgtaw..
mbe2 aku jgn la slah fham..
bkan xnk crta...
tp aku malu bila aku crta masalah aku..
aku crta selalunya xkan abiz..
sekerat ja aku cter..
jgn mrah k

kawanku hidupku

temanku...hidupku

Friday, January 28, 2011

Akan ku biarkan dirimu
Merasuki hidupku
Akan ku biarkan cintamu
Meracuni hatiku

Kerna cintaku terlalu gila
Kepadamu ku yang cinta
Kerna diriku tak pernah bisa
Hidup tanpamu

Jangan pernah tinggalkan diriku
Jangan lepaskan aku
Walau setengah detik hidupku

Kerna cintaku terlalu gila
Kepadamu ku yang cinta
Kerna diriku tak pernah bisa
Hidup tanpamu

Aku rindu M.I.R.A

post nie dituju khas untuk
NUR AMIRAH BINTI MOHD. MAZLAN
aku rindu mira
aku sayang mira
aku cinta mira.
tapi nape die langsung xkol aku...
walaupun die ada kt asrama..
die mesti taw aku blik..
sbb aku da bgtaw at die ary jumaat aku blik..
tp stu kol pun xde..
aku tunggu die...
mana die menghilang..
die xrindu aku ke..
or da xnk at aku...
aku redha ja la...
da orang xsudi nk kapel...
ape2 pun dlam hati aku tekad nk pujuk die blik....
I MISS YOU SAYANG

Wednesday, January 19, 2011

setelah dirimu kenali=setelah aku kenal mira

Rintangan demi rintangan aku harungi
Sebelum bersua denganmu
Halangan demi halangan aku tempuhi
Sebelum mengenalimu

Setelah dirimu aku hampiri
Kini ku kenali siapa diriku
Kerana rindu aku jatuh cinta
Terasa bahangnya kian mula membara

Satu persatu kesilapan diri ini
Jadi senda gurauanmu
Aku keresahan menjejaki langkahmu
Mentafsir benakmu

Dan kepuraanmu semakin terasa
Bila kau nyatakan hasrat hatimu padaku
Disebaliknya lafaz kata janjimu itu
Kau serahkan kasih sayangmu

Buat insan yang lebih mengerti
Jika dibandingkan
Lebih dulu dari kekasihmu
Yang kau sanjung dan puja

Setelah dirimu aku hampiri
Kini ku kenali siapa diriku
Kerana rindu aku jatuh cinta
Walaupun kini disebaliknya

Lafaz kata-kata janjimu itu
Kau serahkan kasih sayangmu
Buat insan yang lebih mengerti
Jika hendak dibandingkan dengan dirinya

Satu persatu kesilapanku
Jadi senda gurauanmu
Aku keresahan menjejaki langkahmu
Mentafsir benakmu